Hemlagad majonäs

Idag tänkte jag göra en lätt lunch, bakpotatis och skagenröra. Det visade sig dock att det inte fanns så mycket skagenröra kvar. Därför bestämde jag mig för att göra en egen. När jag stod och rörde ihop röran så insåg jag att vi inte hade någon majonäs. Spanade därför på internet om jag kunde ersätta den med något eftersom jag inte hade någon aning om att det var ganska lätt att göra egen majonös. Här kommer båda recepten:

1 äggula
2dl matolja (ex solorsolja, rapsolja)
1/2 msk fransk senap
salt och peppar

1. Rör samman äggulan, fransk senap och kryddor.
2. Vispa ner oljan droppvis. Var försiktig i början så det inte skär sig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... §