Bacon och salamiröra

    Jag hade lite färskost kvar sen jag gjorde cupcakes så därför hittade jag på det här receptet. Just nu är bakpotatis väldigt billigt, nästan det billigaste alternativet faktiskt. Jag lyckades få tag på ett kilo färskpotatis för 98 öre som jag serverade till. Det hade nog dock varit mer passande med bakpotatis till. Min son åt det med pasta vilket inte heller kändes helt fel.


    bacon och salamiröra med färskost
    3-4 pers (förrätt)

    1 pkt hackad bacon
    2-4 skivor salami
    100g färskost (philadelphia)
    1/2 röd lök
    ca 5-10 basilika blad
    salt och svartpeppar

  1. Stek baconet
  2. Strimla salamin och basilikan.
  3. Blanda samman alla ingredienserna.
  4. Servera med förslagsvis bakad potatis.

Kommentarer
Postat av: Johanna

åh vad gott det ser ut..!

2010-06-19 @ 01:07:31
URL: http://jbzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... §