Planerar inför dopet

På lördag är det dop. Jag sitter här rätt stressad och vill komma igång med och fixa, men det går inte att göra så mycket än eftersom jag vill ju bjuda på färsk mat. Jag har köpt in mycket av varorna och hela köket är överfullt. Jag har också lagt upp ett schema hur jag ska arbeta. Imorgon börjar allvaret. Då ska jag ta fram kött från frysen som ska tinas och sedan marineras i minst en dag. Torsdag och fredag kommer ugnen och spisen vara igång i princip hela dagarna. 
Ikväll blir det en till runda till matvaruaffären. Willys hade ju långt ifrån alla varor som jag ville ha, speciellt den svenska rostbiffen som bara skulle kosta 99kr/ kg. Till sist blir det en vända till affären på fredag då vi får köpa alla grönsaker, bröd och annat som vi glömt. 

Oliver har dragit hem något virus från dagis. Oliver och jag har inte direkt påverkats än men Alvin hade lite feber igår. Det är första gången han har feber, han är ju precis över 6 månader, så lite orolig vart jag ju. Min sambo är också väääldigt sjuk på kvällarna, så jag har en känsla av att det blir jag som får fixa med allt. Hade varit bättre om han var sjuk på dagen också, så jag kunde ta bilen och åka och handla :P Hoppas alla är friska till helgen bara!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... §