Hemmagjord tacokrydda

Jag hittade några halvt avdankade avocados hemma, så det fick bli taco på en tisdag. Blev snopen när jag insåg att vi inte hade några tacokryddor hemma. Jag har nämligen haft en jätte låda med Santa Marias tacokryddor som har räckt minst 1 år, kanske 2. Testade det här receptet, men insåg till min förfärelse att det är skillnad på chilipulver och chilipeppar. Vi har chilipulver hemma som verkar vara den mildare varianten av dem. Istället för 2 msk torkad chilipeppar hade jag i en hel färsk. Maten vart ganska stark, med god! Min sambo som vanligtvis är väldigt less på taco tyckte det var gott med lite variation.

Taco med guacamole

(ca 1,5 påse)
2 msk chilipeppar
1 1 msk lökpulver
1 1 msk vitlökspulver
1 1 msk chilipulver
1 1 msk malen spiskummin
1 1 msk paprikapulver
1 1 tsk torkad oregano
1 1 msk salt
0.5 0.5 msk svartpeppar
1 1 msk socker


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... §