Potatiskaka med fetaost och spenat

Idag provade jag att göra potatiskakan/ potatisgratängen som jag åt på Sonjas Grek. Det blev mycket lyckat! Den ser kanske inte lika "kakaktig" ut som deras men å andra sidan tyckte jag deras var lite torr. Den här blev desto godare, även om den blev mer åt potaiskgratäng hållet. ;) Till potatiskakan åt vi grillad kyckling med whisky- och pepparsås. Köpte faktiskt Rydbergs färdiga sås, men funderar på att blanda de två recepten då den var god. Min sambo ska också ha en eloge för att han ställde sig och grillade i -12grader. :)
Potatiskaka med fetaost och spenat

10 stpotatisar, skivade
1 pkt fetaost 150 g, smulad
2 dl vispgrädde
100g färsk eller fryst spenat.
1.5 tsksalt
2 krmsvartpeppar

Potatiskaka
1. Sätt ugnen på 225 grader.
2. Skala och skiva potatisen tunnt i en matberedare.
3. Smula ned fetaosten i grädden och krydda med salt och peppar.
4. Lägg potatis i en ungsfasst form och varva med fetaost och spenat.
5. Lägg något tungt ovanpå, tex en ungsfast form med vatten i.
6. Ställ i mitten av ugnen i ca 1 timme.



Kommentarer
Postat av: JENNYS MATBLOGG

Potatiskaka är så gott :)

2012-02-08 @ 12:43:31
URL: http://minbebis.com/blogg/jennysmatblogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... §