Lammstek Provencale

Provade att köpa benfri lammstek. Tycker den blev lite godare eftersom den inte smakade lika mycket kofta ;)
I vanliga fall brukar jag vara försiktig med salt men just lammstek tycker jag blir god med mycket salt.

Lammstek provencale med potatisgratäng och rödvinssås'


2 msk grovkorningt salt
1 pkt Findus frysta provencale
2-3 vitlökskyftor
1 lammstek med eller utan ben

1. Sätt ugnen på 175 grader.
2. Gnid in lammsteken i vitlök, kryddor och salt.
3. Ställ in steken mitt i ugnen och stick ned en köttermometer i mitten.
4. Jag tycker steken är klar vid 55grader, då är den ganska rosa. Tar ca 1 1/2-2 timmar
5. Servera med potatisgratäng och rödvinssås.

Tips! Rödvinssås med chili och kakao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... §