Kyckling korma (chicken korma)

Nu var det ett tag sen jag bloggade. Sen jag började jobba heltid så har jag ju lyxen att få maten på bordet när jag kommer hem. Tyvärr blir det dock mest köttbullar och makaroner, spagetti med köttfärsås och pannkaka och någon gång har jag fått korvstroganoff.

Funderar dock på att skärpa mig, har lite känslig mage verkar det som så lyckades bli magsjuk efter att ha ätit ute igår. Det händer mig si så där en gång om året, men jag har aldrig lyckats förgifta mig själv med min egna matlagning i alla fall. Det kan också bero på att jag älskar blodiga biffar :)

Idag mådde jag bättre iaf, så då fick det bli chicken korma.

Kyckling korma


900g kycklingfilé
1-2 dl matlagnings yoghurt
1-2 dl kokosmjölk
2 dl russin
1-2 vitlöksklyftor
200g hackad mandel
1 liten gul lök
1 msk garam masala
2 tsk gurkmeja
1 tsk ingefära
salt
ev 1 röd chili

1. Hacka kycklingen i bitar och stek på i en stekpanna.
2. Hacka löken grovt. Häll i alla ingredienser i en mixer och mixa till grynig konsistens.
3. När kycklingen är nästintill genomstekt, häll i såsen och låt koka upp i ett par minuter.
4. Serveras med ris, gärna indiskt basmatiris.



Kommentarer
Postat av: MISS ALICIA

Hej!



Ta jättegärna en titt på nätbutiken missalicia.se, där hittar du spännande brittiska märken!



Vänliga Hälsningar,

Miss Alicia

2012-04-02 @ 13:57:39
URL: http://missalicia.se
Postat av: Anonym

Det här ska vi prova ikväll, fast jag måste tyvärr byta bort mandeln mot t.ex. cashewnötter, då jag är allergiskt ;o)

2013-03-08 @ 14:41:52
URL: http://sunnieschilinsugar.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... §