Chili con carne med kanel

Tidigare i veckan lagade jag denna måltid. Jag kunde inte riktigt bestämma mig om det var en hit eller inte, så därför publicerar jag det först nu. Tanken på att det är kanel i den tror jag skrämmer mig lite. Min sambo som inte visste om den tyckte det var gott i alla fall. Testa och döm själv! Idag käkar vi ute, mycket exklusiv mat. Det blir hamburgare från Djursholm ;) I kväll blir det familjekväll. Min sambo har köpt senaste guitar hero med en till gitarr, så nu kan hela familjen spela samtidigt.

400 g köttfärs
1 gul lök, hackad
1 vitlöksklyfta, hackad
1 färsk chilipeppar
1 burk vitabönor i tomatsås
1 tsk spiskummin
1 krm kanel
1 krm svartpeppar
salt

Chili con carne med guacamole och tortillas

Bryn färsen i oljan i en stor stekpanna eller stekgryta.

Lägg i lök,chilipeppar och vitlök och fräs en stund.

Blanda i resten av ingredienserna och låt koka en stund till.

Servera med ris eller tortillabröd och grönsaker.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... §