Att mata en bebis

Idag tog vi en tur till stan eftersom min stora grabb har tjatat om att få åka buss/tunnelbana/tåg. Vi gick på strandvägen mot sergelstorg tillsammans med alla turister. Jag passade på att gå in på Svensk tenn och köpa en grytlapp till min manhattan kollektion. Det är rätt dyrt men det är kul, för då har man inte råd att köpa allt på en gång och samlar instinkten sätter igång. Jag är dock osäker på om grytlappen får användas till vardags, kan ju bli fläckar på den! ;)

Grytlapp från Svenskt tenn av Josef Frank
150 kr på svenskt tenn


Vi köpte en ny matstol till lillgrabben förra veckan. Han är dock lite för liten för att sitta i den, men idag tyckte min sambo det var dags att prova den ändå, eftersom han inte ville bli kladdig. Hela grabben och stolen blev kladdig istället, det mesta gick att torka bort men bandet som man spänner fast med är vit. Hur osmart är inte det?! Första gången vi använder den och redan orangea fläckar på den, omöjliga att tvätta bort. Tänkte köpa stolen i svart men säkerhetsbygeln fanns bara i svart så troligtvis finns bara säkerhetsselen i vitt också, men jag ska se om vi kan byta ut bandet på något sätt. Får köpa en svart sittdyna, för "ynka" 400kr, så det inte ser allt för konstigt ut.

Brit sit matstol
Brio sit - 1599 kr. Just nu får man sittbygeln med på köpet på Big Baby (värde 399 kr)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... §