Julbord på Sjätte Tunnan

Igårkväll bjöd min sambos jobb på julbordet. Det här julbordet var det bästa som jag har varit på. Maten hade väldigt spännande smaker, såsom kanelkryddad skinka. Mina favoriter var dock skaldjurspatén och vad jag tror var grönkålssallad samt mandelkrämen till efterrätten. Julbordet var av medeltida karraktär och på julbordet låg dessutom en hel gris, inte till för att äta dock. Det enda som jag var missnöjd med var janssonen som ovanligt nog hade för mycket ansjovis. Stället hade flera hemmagjorda drycker på menyn som jag tycker ger det där lilla extra. De hade hemmagjord mjöd, glögg och flera snappsar. Ett plus på mysfaktorn är att stället enbart lyses upp av stearinljus. Under middagen bjöds det på föreställning av en fakir, som kanske blev mest uppskattad för han värmde upp den rätt kyliga lokalen. Eftersom vi åt julbord så pass sent på året så var det ganska tomt i lokalen, annars kan jag tänka mig att det blir rätt varmt när det är mycket folk. Servicen var mycket god, nästan för god. Ställde man en fråga, fick man utförliga svar, kanske lite väl långa när magen kurrar ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... §