När familjen är samlad blir det lammstek

Igår kom min sambo hem efter ha varit borta på tjänsteresa i 3 dagar. Jag har haft mycket att plugga så barnen har varit hos morfar och mormor. På väg hem från universitet såg jag att Hemköp hade lammstek utan ben för bara 79kr/kg. Så gick jag hem och lagade lammstek, bordet dukat och lammet i ugnen, barnen uppe till pappa kom hem strax efter 21. Det blev en lång sovmorgon idag för Oliver, men Alvin envisades ändå med att vakna 6.30 som vanligt. Skönt med stek, för nu har vi ätit en god lunch också men ändå finns det mat kvar. Nu väntar vi bara på pappa som jag tror borde ha slutat 13 idag, men han är ute och reser så det lär väl dröja som vanligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... §