Lövbiffsrullader

Tänkte flörta lite med min sambos mage, eftersom det här är en av hans favoriter. Gick dock inte hem så bra som jag hade hoppats eftersom jag lömt det viktiga baconet. Hittade på ett mycket enkelt recept på rödvinssås som kommer alldeles strax.

Lövbiffsrullader under tillagning
Lövbiffsrulladerna under tillagning

Lövbiffsrullader med rödvinssås och kokt potatis
Lövbiffsrullader med rödvinssås

8-10 Lövbiffar
1 gul hackad lök
1 paket hackad bacon
4 msk dijonsenap (fransk senap)
3 äggulor
2 tsk pepparrot

1. Stek löken och baconet.
2. Rör samman dijonsenap, pepparrot och äggulor
3. Smeta ut lite av såsen på varje lovbiff.
4. Lägg på det stekta baconet och löken.
5. Rulla ihop och trä igenom en tandpetare.
6. Stek på medelhög värme i ca 10 min.
7. Servera med rödvinssås och potatis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... §